Friday, March 18, 2011

manisnya gula, pahitnya duka~



A: Bila ada masa indah, ada juga masa duka. betulkah?
B: Itukan roda kehidupan, lumrah dunia. kata org kalau x der sedih kita x kan hargai bahagia.
A: Tapi kadangkala kesulitan itu seperti sengsara yang x mampu tertanggung.
B: Mungkin sebab kau x kongsikannya.
A: Siapalah yg suka dengar masalah org lain. Bukan seronok pun. x pasal2x dapat tohmahan daripada org lain pula nanti.
B: X semestinya kongsi dengan manusia.
A: Habistu? x kan nak cerita kat kucing.
B: Cerita pada tuhan, ALLAH. kau percaya pada ALLAH kan? minta lah tenangkan hati kau. Insya-Allah. semua masalah ada penyelesaian.
A: Aku percaya pada ALLAH. Tapi aku ni dah sesat, banyak buat dosa. layak ke aku nak minta tolong dari-NYA. Nak mengadu pada-NYA.Aku benci diri aku sendiri.
B: Janganlah macam tu. Semua orang ada buat salah. Tuhan tu Maha Penyayang. Kau kembalilah pada-NYA.
A: Boleh ke?
B: Mesti lah boleh. Asalkan kau sendiri nak berubah. Nak selesaikan semua ni.
A:


Hidup ini masih perlu diteruskan. Walaupun kini memang dunia akhir zaman. Namun x bermaksud kau boleh mengakhirinya sesuka hati. Yang berhak ke atas nyawa kau hanyalah Yang Maha Esa, ALLAH.

Ya ALLAH, ampunkan aku.
Berikanlah aku kekuatan,
Berikanlah aku petunjuk...

No comments:

Post a Comment